نکات مراقبتی بعد از لمینت دندان
تاریخ : شنبه 13 آذر 1400
نویسنده : فردین فروغی

    بهداشت صحیح دهان و دندان را رعایت کنید

به منظور اینکه روکش های لمینت دندان سالها بی عیب و نقص به نظر برسد و سالم نگهداشته شوند ، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که بهداشت دهان و دندان را انجام دهید. رعایت بهداشت دندان نه تنها طول عمر لمینت دندان شما را طولانی تر می کند بلکه دهان را نیز سالم نگه می دارد. اگرچه خود لمینت دندان پوسیدگی ندارند ، اما هنوز بخش هایی از دندان وجود دارند که ممکن است در معرض خطرپوسیدگی دندان قرار گیرند. برای اینکه روکشهایتان به شکل سالم باشند و برای مراقبت از لمینت دندان ، باید دو بار در روز مسواک بزنید و یکبار نخ بکشید.  رعایت بهداشت دهان و دندان نه تنها در مراقبت از لمینت دندان و افزایش طول عمر لمینت دندان موثر است بلکه به همان اندازه در افزایش طول عمر کامپوزیت دندان و نیز طول عمر ایمپلنت دندان موثر است. کامپوزیت دندان و ایمپلنت نیز همانند لمینت دندان کارکردهای زیبایی دارند. با اینحال کامپوزیت و لمینت بیشتر به هم شبیه هستند و کارکرد درمانی ایمپلنت دندان بیشتر از کارکرد زیبایی آن است.


  

مراقبت از لمینت

 استفاده از مسواک نرم و خمیر دندان مناسب برای لمینیت

بعد از نصب ونیر های پرسلین باید از مسواک و خمیردندان مناسب استفاده کنید. مسواک هایی که دارای پرز های بسیار سفت هستند می توانند موجب سایش ونیرها و آسیب رسیدن به آن ها شوند .همچنین بهتر است از خمیردندان های غیر ساینده استفاده کنید تا آسیبی به لمینت دندان شما وارد نشود. پیش از ترک مطب دندانپزشک از او بخواهید که یک خمیردندان مناسب به شما پیشنهاد دهد. از داروخانه نیز می توانید مسواک هایی با پرز نرم که مناسب با لمینیت دندان باشد؛ خریداری کنید.مراجعه مکرر به دندانپزشک

هنگامی که لمینت سرامیکی دارید ، مهم است که برای مراقبت از لمینت دندان هر شش ماه یکبار با دندانپزشک خود ملاقات کنید. به این ترتیب لثه ها و دندان های شما سالم باقی می مانند و در صورت لزوم روکش های لمینت دندان شما ترمیم می شوند. برای افزایش طول عمر لمینت دندان قرارهای خود با دندانپزشک را از دست ندهید.

خودداری از جویدن هر چیز سفت با لمینت دندان

با وجود اینکه عمر لمینت‌دندان بسیار بالاست و استحکام و دوام فوق العاده ای دارد؛ جویدن چیزهای سفت به طور مداوم و در طولانی مدت مانند ناخن، سر مداد، بطری فلزی یا کیسه های فلزی می ‌تواند آسیب جبران ناپذیری به ونیرهای دندانی بزنند. بنابراین سعی کنید تا حد امکان گاز زدن چیزهای سفت مانند یخ یا غذاهای خشک را به حداقل برسانید تا عمر لمینت دندان را افزایش دهید. البته دلیلی ندارد که خوردن و نوشیدن مواد غذایی معمول را محدود کنید؛ شما می توانید با لمینیت دندان خود مثل دندانهای طبیعی هر نوع غذایی را بجوید و هر نوع نوشیدنی را مصرف کنید. فقط باید احتیاط لازم را رعایت کنید و هنگام جویدن چیزهای سفت سعی کنید از دندان های عقبی خود استفاده نمایید.
  

 خودداری از ساییدن لمینت ها به دندان های مقابل

اگر عادت به دندان قروچه یا ساییدن لمینت ونیر به دندانهای مقابل خود دارید باید به سرعت این عادت را ترک کرده و از محافظ های شبانه استفاده کنید. دندان قروچه کردن طی مدت کوتاهی، آسیب بسیار شدیدی به ونیر پرسلین وارد کرده و موجب سایش آن می شود. بهتر است با دندانپزشک خود مشورت کنید تا برای کنار گذاشتن این عادت و محافظت از ونیرهای دندانی به شما کمک کند.دندان قروچه کردن فشار بسیار زیادی به دندان های شما وارد می کند؛ این فشار می تواند موجب ترک خوردگی، شکستن، افتادن لمینت دندان یا ساییده شدن آن شود. در هر صورت، دیگر لمینت های شما زیبایی و جذابیت قبل را نخواهند داشت. استفاده از محافظ شبانه میزان استرس وارد شده به لمینیت دندان را کاهش می دهد. با این وجود عادت دندان قروچه کردن در طولانی مدت باز هم می‌تواند به لمینیت سرامیکی آسیب وارد کند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: لمینت دندان ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید